آینده سازان پایا مهام
نصب انشعاب فاضلاب خانگی به اگو شهری بصورت اصولی چه فوایدی دارد؟

چنانچه نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهر به صورت درست و تخصصی انجام گیرد خرید مصالح به طور دقیق برآورد شده و نیازی به خرید اضافه از اندازه لوله، اتصالات و سایر قطعات نخواهد بود و در نهایت دور ریز مواد کاهش یافته پس هزینه ها هم کاسته خواهد شد.

اگر از فرد بی تجربه استفاده شود امکان دوباره انجام دادن مراحل زیاد است. روش اجرا شدن لوله کشی به مدل انجام آن بستگی دارد.

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین نکات نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری می توان به استفاده از انشعابگیر رزوه ای (موفه) برای مرتبط شدن با خطوط اصلی اشاره کرد که بر اساس استانداردها در همه انشعابات می استفاده می گردد.

 

انجام عملیات نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری با چند روش انجام می گیرد :

لوله کشی فاضلاب روش تونلی:

 در این روش نصب فاضلاب تونلی حفر می گردد و تمامی لوله ها از آن عبور داده می شود.

 

لوله کشی فاضلاب کف خواب:

روش قدیمی می باشد که بدین صورت انجام می گرفت که لوله های فاضلاب در کف ساختمان قرار می گیرند و سپس روی آنها مصالح ریخته می شود به همین دلیل به آن روش کف خواب گفته می شود.

 

انواع اتصالات در پروسه نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری :

در پوش لوله فاضلاب

لوله زانویی 45 درجه

کف خواب

کوپلینگ

لوله زانوی 90 درجه

لوله سه راهی تبدیل 45 درجه

لوله زانویی تبدیل

در پوش مسدود کننده مدل پیچی

رابط موفه مادگی

مبدل غیرهم مرکز

لوله چهار راه 45 درجه سه سر کوبله

 

عوامل تاثیرگذار بر هزینه نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری

هزینه نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهر به عوامل متعددی بستگی دارد که در تصمیم‌گیری در مورد این امر تاثیرگذار هستند. مسافت فاصله ساختمان از شبکه فاضلاب و طول انشعاب بر هزینه تأثیر می‌گذارد. شرایط زمانی اجرای پروژه نیز مهم است و ممکن است هزینه تغییر کند.

هزینه مواد استفاده شده برای لوله‌کشی، لوازم و تجهیزات نیز جزء اصلی هزینه‌های نصب اتصال به فاضلاب محسوب می‌شوند. عواملی مانند نیاز به تخریب و بازسازی سطح، تامین مجوزهای لازم از مراجع مختلف نیز ممکن است هزینه را تغییر دهند.

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نمی‌شود تا قبل از بازدید محل هزینه نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری را اعلام کرد زیرا فاکتورهایی مثل حفاری چاه فاضلاب و تخریب مورد نیاز،مصالح لازم، میزان خاک، دستمزد لوله کشی و… در تعیین هزینه نهایی تاثیرگذار هستند.

 

عوامل تاثیرگذار بر هزینه نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری

 

به طور کلی هزینه نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری می‌تواند تحت تأثیر عواملی مختلفی باشد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • میزان متراژ لوله فاضلاب
  • میزان عمق لوله‌های اگو
  • هزینه‌های مربوط به دریافت مجوزهای مختلف
  • نوع لوله و اتصالات استفاده شده در اگو (لوله و اتصالات چسبی، لوله و اتصالات پوشفیت و …)
  • نوع نقشه‌کشی لوله
  • سایز و ضخامت لوله‌های استفاده شده
  • نوع لوله و اتصالات و کیفیت ساخت و تولید آنها
  • هزینه مربوط به دستمزد نیروهای کار
  • هزینه‌های حمل‌ونقل، نصب و راه اندازی و …

 

هدف از نصب انشعاب فاضلاب خانگی به اگو شهری چیست؟

ما با بهره مندی از همکاران با تجربه و کاردان در این زمینه مفتخر آن هستیم که با ارائه ی خدمات عالی در خدمت شما باشیم. برای هماهنگی می توانید با ما با شماره های موجود در تماس باشید. شما نیز می توانید برای دلایل مختلفی مجبور به نصب انشعاب فاضلاب خانگی به اگو شهری هستید.

هدف اصلی از لوله کشی . حفاری چاه آب و نصب انشعاب فاضلاب خانگی به اگو شهری  در شهرها  در واقع دسترسی عموم مردم به آب آشامیدنی و خارج نمودن فاضلاب حاصل از محیط مسکونی می باشد.

شاید این طور تصور کنید که نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری یک عمل پیش پا افتاده به حساب بیاید و در زمان ساخت بنا کمتر به نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری دقت کرده باشید اما این پروسه تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی افراد چون به طور مستقیم با سلامت شما مرتبط می باشد اما چنانچه این فرایند به صورت کارشناسی و تخصصی انجام نشود علاوه برهزینه مجدد سبب انتشار آلودگی و بوی بد در ساختمان هم خواهد شد.

 

نکات مهم و  قابل اهمیت در نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری:

لوله های افقی باید با شیب مناسب نصب شوند تا آب و مواد از لوله ها به طور کامل خارج شوند زیرا جریان فشاری در لوله ها برای هدایت محتویات آنها وجود ندارد. و اگر شیب، استاندارد نباشد کل پروسه سیستم فاضلاب را مختل می کند شیب بیش از اندازه موجب میشود که آب موجود سریع تر از مواد خارج شود و محتویات باقیمانده سبب گرفتگی لوله شود و چنانچه شیب کم باشد لوله ها سریعا دچار گرفتگی میشوند. دقت داشته باشید بهترین اندازه برای لوله های افقی درنصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری شیب 2درجه است. یعنی در نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری باید درهرمتر دو سانت شیب داشته باشد. درانتخاب جنس لوله ها جهت نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری دقت کنید  لوله های چدنی مسی و پلیکا دیگر درعصرامروز مورد استفاده قرار نمیگیرند ، در جهت نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری از لوله های پوشفیت استفاده شود.

 

نکات مهم و  قابل اهمیت در نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری

 

جدید ترین نسل از انواع لوله فاضلاب درجهان، لوله های پوشفیت است جنس این لوله ها از پلی پروپیلن است و از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند که عبارتند از:

  • نصب و راه اندازی
  • سریع و آسان
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و شکنندگی
  • اتصالات با سوکت و واشر که به خوبی مانع از نشت آب می شوند
  • علاوه بر شیب مناسب لوله های نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری که مطرح نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری باید با شیب 45 درجه نصب شوند تا فاضلاب به راحتی جریان یابد.
  • در هر 30 متر یک دریچه بازدید باید نصب شود تا در صورت نیاز بتوان از اتصالات و لوله‌ها در نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری بازدید کرد.
  • پس از نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری باید آزمایش نشت انجام شود تا از عدم وجود نشتی اطمینان حاصل شود.
  • لوله‌های پلیمری باید در معرض آفتاب قرار نگیرند تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.
  • در صورت نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری در زمستان، باید از آب نمک برای تست نشت استفاده شود تا از یخ زدگی لوله‌ها جلوگیری شود.
  • لوله‌های فاضلاب باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و حداقل 6 اتمسفر فشار را تحمل کنند.
  • بالکن باید دارای کفشو برای تخلیه آب باشد، اما لوله کفشو نباید به طور مستقیم به شبکه فاضلاب شهری متصل شود.
  • دریچه بازدید حتما نصب و در دسترس باشد تا از اتصال لوله قائم به افقی و همچنین انتهای لوله های افقی بررسی به عمل آید.
  • تست پس از نصب فاضلاب یک امر ضروری است تا اگر لوله ای نشتی داشت رفع شود.
  • در نصب فاضلاب می بایست انشعابات فاضلاب بخش آشپزخانه از سرویس بهداشتی جدا شود و برای هر 10 طبقه یک هواکش کمکی قرار داده شود.
  • بهتر است لوله های پلیمری در معرض آفتاب نباشند چرا که در مقابل اشعه ماورای بنفش آسیب پذیر هستند.
  • چنانچه عملیات نصب فاضلاب در زمستان صورت می گیرد برای تست از آب نمک استفاده شود تا از یخ زدگی لوله ها جلوگیری کنید.
  • درهنگام خرید برای نصب فاضلاب هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکنید و لوله های خریداری شده می بایست تحمل 6 اتمسفر فشار را داشته باشند تا در هنگام فشار داخلی  و خارجی ترک نخورند.
  • بالکن باید واجد کفشو برای تخلیه آب (شستشو) باشد اما لوله کفشو به طور مستقیم به انشعابات فاضلاب شهری وصل نشود.

 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مطلب دانستنی های حفاری چاه فاضلاب و لوله کشی فاضلاب به اگو شهری را نیز مطالعه فرمایید.

با رعایت استانداردها، عملکرد سیستم فاضلاب بهبود می‌یابد. به کمک نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهر به صورت صحیح جریان فاضلاب به درستی انجام می‌شود، تجمع رسوبات و آلودگی در لوله‌ها به حداقل می‌رسد و کاهش خرابی و مسائل فنی در سیستم فاضلاب رخ می‌دهد.

نصب انشعاب فاضلاب به اگو شهری به صورت صحیح  می تواند به ارزش افزوده ساختمان کمک ‌کند. ساختمانی که دارای سیستم فاضلاب به‌ روز و قابل اعتماد است، ارزش بیشتری برای خریداران و ساکنان خواهد داشت و ممکن است در فروش و اجاره آن تأثیر مثبتی داشته باشد.فاکتورهایی مثل حفاری و تخریب مورد نیاز،مصالح لازم، میزان خاک، دستمزد لوله کشی و غیره در تعیین هزینه نهایی تاثیرگذارهستند.

می توانید با کارشناس شرکت پایا مهام در ارتباط باشید و راهنمایی کاملی در مورد هزینه ی پرداختی به دست آورید. ما به فکر پول جیب شما هستیم به همین دلیل در نظر داریم که هزینه های معقول را به کاربران عزیز مان پیشنهاد دهیم.با ما با شماره های درج شده در سایت در تماس باشید و هماهنگی های لازم را نهایی کنید.