آینده سازان پایا مهام
نصب انشعاب فاضلاب لوله کشی فاضلاب داخل ساختمان

نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری در تهران و بسیاری از دیگر شهرهای کشور به ویژه کلان شهرهایی مانند اصفهان و تبریز، برای تمام ساختمان های نوساز، خانه ها و بناهای قدیمی و کلنگی، ساختمان های در حال ساخت لازم الاجرا است. شرکت پایا مهام برای انجام پروژه های مربوط به حفاری آب و چاه فاضلاب و نصب انشعابات فاضلاب و فروش محصولات و ابزار با کیفیت برای ساخت و اجرای تاسیسات لوله کشی ساختمان، به صورت تخصصی و حرفه ای، به ساکنین تهرانی، خدمت رسانی می کند.

طرح اگو، یک طرح سراسری و کشوری برای راه اندازی شبکه فاضلاب شهری، جهت خارج سازی گندآب و فاضلاب خانه ها و مصارف انسانی، از شهر توسط یک کانال فاضلابی مشترک است که چرخه تصفیه، تامین آب، احیای آب قابل مصرف از فاضلاب را در زیر بنای برنامه و استراتژی خود قرار داده است. خدمات پایا مهام نیز، در راستای اجرایی نمودن همین طرح و تسهیل آن برای همگان در شهر تهران است.

نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری برای همه ساختمان ها، الزامی است

طرح نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری برای شهرهای بزرگ و کلان شهرها مانند تهران، با مراجعه صاحب ملک و ثبت درخواست در سازمان آب و فاضلاب و با استفاده از قانون حق انشعاب فاضلاب دریافت مجوز اشتراک آغاز شده و سپس مرحله اجرایی آن توسط نهادهای مربوطه و به صورت رایگان، برای ساختمان انجام می شود.

نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری سرخود و بدون مجوزهای مربوط به شهرداری و آب و فاضلاب غیرقانونی و مشمول جریمه خواهد بود.

امروزه تمام بناها و سازه های در حال ساخت، باید تمام ملزومات مورد نیاز برای لوله کشی آب و فاضلاب را مطابق با اصول و قواعد علمی تحت نظر مهندسین، داشته باشند تا بعد از پایان مراحل ساخت، تاسیسات و ساختار مناسب برای نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری وجود داشته باشد.

در صورتی که تمام اصول اجرایی هنگام ساخت شبکه لوله های فاضلاب و راه آب های بنا، رعایت شده باشد، نه تنها کار نصب به شبکه فاضلاب شهری بدون مشکل انجام می شود؛ بلکه مهم تر از آن، در زمان های آتی و تحت تاثیر عواملی مانند بارش های سیل آسا و افزایش ناگهانی حجم فاضلاب، چاه ساختمان به خصوص در قسمت هم کف و طبقات اول، از بالا زدگی فاضلاب، مصون خواهد ماند. به همین دلیل نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهر، باید مطابق با اصول، شیب مناسب و زاویه بندی درست انجام شود؛ در نتیجه برای این کار، از انجام اقدامات خودسرانه صرف کم کردن هزینه ها، اکیدا خودداری نمود وگرنه مشکلات و خطرات جدی و پر هزینه ای را تجربه خواهید کرد.

 

خطرات ریختن اسید در چاه فاضلاب چیست؟

یکی از مشکلاتی که به خصوص برای بناهای قدیمی و خانه های چندسال ساخت ممکن است هر از گاهی رخ دهد، انسداد مجاری فاضلاب و گرفتگی لوله ها و چاه ها است. به خصوص چاه ظرفشویی که به علت مصرف بالا و شست و شوی مواد غذایی و ظروف، به واسطه سهل انگاری در ریختن آشغال داخل چاه، هر چند وقت یک بار دچار گرفتگی می شود.

گرفتگی در لوله های فاضلابی موجب بیرون زدگی گندآب از مابین اتصالات شده و کم کم محل اتصال لوله ها را سست می کند. این مشکلات به خصوص اگر در محل نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری ایجاد شود، دردسرهای بیشتری  را پیش می آورد.

از جمله روش هایی که معمولا برای باز کردن گرفتگی مجاری فاضلاب و یا رسوب زدایی لوله ها توسط عموم مردم، استفاده می شود، ریختن اسید در چاه است.

ریختن اسید داخل چاه فاضلاب به همان نسبت که می تواند رسوب زدا و باز کننده مجرا باشد، موجب خوردگی لوله ها به خصوص در قسمت های اتصال دو لوله و بخش های زانویی می شود که همین امر به مرور زمان، آب بندی لوله ها و فاضلاب را مختل نموده و موجب نشت فاضلاب می شود.

ریختن اسید در چاه فاضلاب، موجب اختلال در محل نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری می شود

در مواقعی نیز این مشکلات ناشی از اسید در محل نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری ایجاد می شود که در این صورت شرکت پیمانکار سازمان آب و فاضلاب برای رفع آن اقدام می کند و تمام هزینه های مربوطه به عهده مالکین ساختمان خواهد بود و در صورتی که این مشکلات به شبکه فاضلاب شهری نیز آسیب رسانده باشد، مالکین متحمل جریمه و پرداخت خسارت می شوند.

همچنین پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانید :

حفاری آب در تهران لوله کشی آب فضای سبز باغ ویلا

 

بنابراین از وقتی که طرح نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری اجرایی شده است، رعایت اصول مربوط به نحوه اجرای فاضلاب شهری لوله ها و کانال های فاضلاب توسط ساکنین، فقط محدود به خانه و ساختمانشان نبوده و مسئولیتی عمومی در برابر رعایت نکات مربوط به حفظ و نگهداری فاضلاب شهری و در نتیجه یک تلاش جمعی در راستای پاک سازی و سالم نگه داشتن شهر است.

بنابر مطالب مذکور، برای باز کردن لوله های فاضلاب منزل، به جای استفاده از اسید می توانید از سایر مواد چاه باز کن ایمن استفاده کرد و یا به واسطه کمک گرفتن از تکنسین های حرفه ای و افراد متخصص شرکت های چاه باز کنی مشکلات راه آب و فاضلاب منزل خود را رفع نمود. نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهر اگر به درستی انجام شود، هم به راحتی مسدود نمی شود و هم از ورود سوسک و حشرات موزی به داخل لوله های فاضلاب ساختمان جلوگیری می کند.

بررسی برخی از روش های جایگزین اسید، برای باز کردن لوله ها

گاهی شوینده های صابونی در زانویی ها و اتصالات لوله ها رسوب می کند و یا موجب می شود دیواره لوله ها لیز شده و عمل آب گیری در مجاری فاضلاب به درستی انجام نشود که همین امر، موجب برگشت آب از چاه می شود. گاهی نیز رسوبات چربی و یا رسوبات قلیایی، گذر آب و مایعات را در لوله ها، با مشکل رو به رو می سازد.

 

به جای استفاده از محلول های اسیدی چاه باز کن خطرناک و ارزان قیمت در بازار که نه تنها به سیستم فاضلاب شهری تهران آسیب می رساند بلکه خطرات دیگری مانند سوختگی ناشی از اسید، حساسیت پوستی و تنفسی و یا حتی در مواردی انفجار را در پی دارد، می توانید از روش های ایمن تری استفاده کنید که چند مورد از این روش ها، بر این قرار هستند:

  • روش تلمبه زدن با استفاده از تلمبه پلاستیکی به خصوص برای باز کردن انسداد های گلویی اول و نزدیک به ورودی چاه، از روش های قدیمی و بسیار عالی برای خارج کردن رسوب و مواد مسدود کننده، بدون استفاده از مواد شیمیایی است.
  • همچنین می توانید با استفاده از ترکیب جوش شیرین، سرکه سفید و نوشابه گازدار، یک محلول خانگی چاه باز کن بسازید، که ایمن و مقرون به صرفه نیز می باشد. سرکه سفید یک اسید طبیعی و کنترل شده است، نوشابه گازدار سیاه، دارای خاصیت جرم بری قوی بوده و جوش شیرین نیز در کندن و حل کردن رسوبات، قدرت زیادی دارد.
  • یکی از روش هایی که معمولا توسط افراد حرفه ای انجام می شود استفاده از لوله باز کن های فنری دستی است که این شیوه تحت عنوان فنر زدن چاه شناخته می شود.

فروش لوله پوش فیت در شرکت پایا مهام

یکی از نکات و مواردی که برای افزایش مقاومت و حفظ ایمنی اتصالات بین لوله های فاضلاب، می توان در نظر گرفت، استفاده از لوله های پوش فیت است که این روزها رواج یافته است.

 

لوله پوش فیت با وجود ویژگی های اتصالی که در انتهای خود دارد، اتصالات محکم و در عین حال منعطفی را با یکدیگر می سازند و به این طریق در مقابل انواع عوامل فرسایشی که به مرور زمان، استحکام اتصالات را از بین می برد و موجب نشتی می شود، ایمن تر می گردد.

شرکت پایا مهام، علاوه بر فروش لوله پوش فیت، از این لوله ها برای نصب انشعابات فاضلاب خانگی به شهری، استفاده می کند و به این طریق هزینه های سنگین احتمالی و متعاقبی که برای تعویض لوله ها و آب بندی مجدد اتصالات آن ها باید پرداخت کنید را حذف می کند.

لوله پوش فیت محدودیت اتصال و شکل ندارد و به همین دلیل هم مراحل اجرا و پیاده سازی آن آسان است و هم دوام بسیار بیشتری نسبت به لوله های پلی اتیلن و ... که تا کنون برای لوله کشی استفاده می شده است، دارد. استفاده از لوله پوش فیت هزینه آب بندی در محل اتصالات لوله ها و یا استفاده از ایزوگام را برای محکم نمودن آن ها، برطرف می کند.

همچنین پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز بخوانید :

حفاری چاه فاضلاب در طرح اگو

حفاری چاه فاضلاب در تهران با تکنولوژی برتر

شرکت پایا مهام همچنین به صورت پیمانکاری انواع پروژه های مربوط به حفاری چاه فاضلاب در تهران، حفاری آب در تهران و کول گذاری چاه های آب و کانال های فاضلاب را در میان خدمات اجرایی خود، به عهده می گیرد.

 

از آنجا که پایا مهام، از کادر فنی و حرفه ای بهره مند است و ماشین آلات حفاری پیشرفته و ابزار به روز و تکنولوژی های نوین، را برای کارهای حفاری استفاده می کند، کیفیت و ایمنی در هنگام حفاری چاه فاضلاب در تهران توسط این شرکت بالا بوده و بعد از انجام پروژه نیز، چاه های حفر شده، از کیفیت و استحکام تضمین شده برخوردار خواهد بود.

کول گذاری در هنگام حفاری آب در تهران، برای مقاوم سازی دهانه و دیواره های چاه های آب و فاضلاب، چه چاه های جدید و چه احیا و ترمیم چاه های قدیمی انجام می شود. در این فرآیند از قالب های بتنی حلقه ای در اشکال

گرد یا بیضی، استفاده می کنند.

بنابراین علاوه بر نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهر، می توانید برای ترمیم و بازسازی چاه آب منازل قدیمی و مقاوم سازی آن ها لوله کشی فاضلاب داخل ساختمان   نیز از شرکت پایا مهام کمک بگیرید.